Wrocławski Plan Działań Rowerowych pod ostrzałem aktywistów

Przedstawiciele Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej zarzucają projektowi brak harmonogramu i finansowania.

Plan Rowerowy Miasta ma być zrealizowany do 2030 roku. – O ile na obrzeżach budować jest łatwo i jakoś tam się jeździ, to schody zaczynają się w centrum miasta – wyjaśnia Cezary Grochowski z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej:
[audioplayer id=”312294″ src=”/img/articles/121282/Wroclawski-Plan-Dzialan-Rowerowych-pod-ostrzalem-aktywistow-1-62c467b13a432-0pr1.mp3″/]
– Załatanie brakujących odcinków to jedno z głównych zadań tego planu – mówi Urszula Jagielnicka z Departamentu Zrównoważonej Mobilności. – Ale będą – i to już niedługo – także nowe trasy – dodaje.
[audioplayer id=”312295″ src=”/img/articles/121282/Wroclawski-Plan-Dzialan-Rowerowych-pod-ostrzalem-aktywistow-1-62c467b5c5cb1-0pr1.mp3″/]
Wciąż nie wiadomo, co z największą bolączką rowerzystów, czyli ulicą Świdnicką. Prawdziwa droga rowerowa ma tam powstać dopiero, jak wyremontowane zostanie torowisko tramwajowe. Kiedy to nastąpi, wciąż nie wiadomo.
Poprzednia strategia rowerowa, obwiązująca do 2020 roku, zakładała zwiększenie udziału rowerów w jeździe po Wrocławiu do 15%. Udało się osiągnąć 6 procent.
Więcej na ten temat

Wrocław

Wrocław jest głównym miastem aglomeracji wrocławskiej. Czwarte pod względem liczby ludności miasto w Polsce – 637 075 mieszkańców, piąte pod względem powierzchni – 292,82 km².

Wrocław znalazł się wśród 230 miast świata w rankingu firmy doradczej Mercer „Najlepsze miasta do życia” w roku 2015 oraz jako jedyne polskie miasto został w tym rankingu ujęty jako miasto wyrastające na centrum biznesowe.

Wrocław jest jednym z najstarszych miast Polski pod względem lokacji na prawach miejskich.

Miasto jest położone na Nizinie Śląskiej na wysokości od 105 do 156 m n.p.m. (Wzgórze Gajowe i Wzgórze Maślickie), między Wzgórzami Trzebnickimi na północy, a Sudetami na południu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *