Przedstawiciele Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej zarzucają projektowi brak harmonogramu i finansowania.
Plan Rowerowy Miasta ma być zrealizowany do 2030 roku. – O ile na obrzeżach budować jest łatwo i jakoś tam się jeździ, to schody zaczynają się w centrum miasta – wyjaśnia Cezary Grochowski z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej:
[audioplayer id=”312294″ src=”/img/articles/121282/Wroclawski-Plan-Dzialan-Rowerowych-pod-ostrzalem-aktywistow-1-62c467b13a432-0pr1.mp3″/]
– Załatanie brakujących odcinków to jedno z głównych zadań tego planu – mówi Urszula Jagielnicka z Departamentu Zrównoważonej Mobilności. – Ale będą – i to już niedługo – także nowe trasy – dodaje.
[audioplayer id=”312295″ src=”/img/articles/121282/Wroclawski-Plan-Dzialan-Rowerowych-pod-ostrzalem-aktywistow-1-62c467b5c5cb1-0pr1.mp3″/]
Wciąż nie wiadomo, co z największą bolączką rowerzystów, czyli ulicą Świdnicką. Prawdziwa droga rowerowa ma tam powstać dopiero, jak wyremontowane zostanie torowisko tramwajowe. Kiedy to nastąpi, wciąż nie wiadomo.
Poprzednia strategia rowerowa, obwiązująca do 2020 roku, zakładała zwiększenie udziału rowerów w jeździe po Wrocławiu do 15%. Udało się osiągnąć 6 procent.
Więcej na ten temat