Bajka o żurawiu i czapli, czyli nadal bez porozumienia w sprawie wspólnego biletu na kolej i MPK

Trwa wymiana ciosów na linii wrocławski magistrat, a Dolnośląski Urząd Marszałkowski. Chodzi o wspólny bilet na komunikację miejską i przejazdy pociągami po Wrocławiu. Mieszkańcy ciągle bez konkretnego rozwiązania.

Tym razem Urząd Marszałkowski zaproponował wprowadzenie biletu aglomeracyjnego na Urbancard. – Pasażerowie na karcie miejskiej dojeżdżaliby do Wrocławia pociągiem ze swojej miejscowości – wyjaśnia Krzysztof Maj z zarządu województwa:
[audioplayer id=”329597″ src=”/img/articles/128805/Bajka-o-zurawiu-i-czapli-czyli-nadal-bez-porozumienia-w-sprawie-wspolnego-biletu-na-kolej-i-MPK-1-6422fef5d56ca-1.mp3″/]
Urząd Miasta nie zgadza się na takie rozwiązanie. – Umówiliśmy się, że będziemy płacić za każdego pasażera, a nie ryczałtem za przejechane kilometry – wyjaśnia Tomasz Sikora z biura prasowego:
[audioplayer id=”329598″ src=”/img/articles/128805/Bajka-o-zurawiu-i-czapli-czyli-nadal-bez-porozumienia-w-sprawie-wspolnego-biletu-na-kolej-i-MPK-1-6422fefa02cf5-1.mp3″/]
Według szacunków Urzędu Marszałkowskiego, za wspólny bilet na kolej po aglomeracji wrocławskiej, miasto płaciłoby około 52 milionów złotych rocznie.
Więcej na ten temat

Wrocław

Wrocław jest głównym miastem aglomeracji wrocławskiej. Czwarte pod względem liczby ludności miasto w Polsce – 637 075 mieszkańców, piąte pod względem powierzchni – 292,82 km².

Wrocław znalazł się wśród 230 miast świata w rankingu firmy doradczej Mercer „Najlepsze miasta do życia” w roku 2015 oraz jako jedyne polskie miasto został w tym rankingu ujęty jako miasto wyrastające na centrum biznesowe.

Wrocław jest jednym z najstarszych miast Polski pod względem lokacji na prawach miejskich.

Miasto jest położone na Nizinie Śląskiej na wysokości od 105 do 156 m n.p.m. (Wzgórze Gajowe i Wzgórze Maślickie), między Wzgórzami Trzebnickimi na północy, a Sudetami na południu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *