Na III Przeglądzie Muzeum Widzialne 2017 Muzeum Narodowe we Wrocławiu zdobyło dwie pierwsze nagrody. Jury doceniło wrocławską placówkę w kategoriach „Identyfikacja Muzeum” za nową identyfikację wizualną i w kategorii kampania promocyjno-marketingowa za kampanię promującą Rok Kościuszkowski. Autorem projektów jest Marian Misiak.
To nie koniec wyróżnień – w kategorii publikacja książkowa i multimedialna, wyróżniona została publikacja „Nowe horyzonty w nowych mediach” wydana przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu. Przegląd Muzeum Widzialne zorganizowany zostało przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów. Na konkurs wpłynęło 164 zgłoszeń. Nagrody przyznano w 5 kategoriach:
Identyfikacja muzeum
Identyfikacja wystaw czasowych
Wydawnictwa książkowe lub multimedialne
Grafika strony internetowej
Kampania promocyjno-marketingowa.
– To drugie po Sybillach tak ważne wyróżnienie dla muzealników. Cieszy nas, że nasze działania przynoszą efekty i są dostrzegane zarówno przez specjalistów, jak i przez naszą publiczność – mówi Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu.
Więcej na ten temat