Tuż po świętach konsumenci mają problem ze zwrotem i wymianą towaru.
Chcąc zwrócić nieudane prezenty, są odprawiani z kwitkiem, lub zamiast gotówki otrzymują bony podarunkowe. – Bo sklep nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów – przypomina Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów w Legnicy. – Przy zakupach w sklepach stacjonarnych takich zwrotów nie ma, chyba że sklep dobrowolnie wyraża taką zgodę w swoim regulaminie i tutaj trzeba się zapoznać z warunkami zwrotu, bo sklep może dowolnie warunki zwrotu regulować – dodaje.
– Bardzo często, szczególnie w okresie świątecznym ludzie do nas dzwonią, że chcą zwrócić towar i sklep im nie chce tego przyjąć. Konsumenci powinni się zawsze upewniać, czy jest możliwość zwrotu w sklepie – wyjaśnia.
14 dni na zwrot bez podania przyczyny przysługuje konsumentom jedynie przy zakupach online. Jednak jak informuje Tomasz Strojek i tam na klientów czyhają pułapki. Przy zakupach w internecie należy przede wszystkim sprawdzić, czy sklep jest zarejestrowany w Polsce, a także skrupulatnie przeczytać jego regulamin.
Więcej na ten temat